Žgomba o cjenovnoj konkurentnosti: 'Trenutak je da situaciju shvatimo ozbiljno. Skuplji smo i do 40 posto'
Piše: Istarski.hr
Ugroženost cjenovne konkurentnost hrvatskog turizma bila je glavna tema sjednice Vijeća za upravljanje razvojem turizma, kojom je predsjedao predsjednik Vlade Andrej Plenković u prisutnosti više ministara, brojnih predstavnika turističkih udruženja i kompanija te cehovskih udruženja. Zabrinjavajuću situaciju je za Nacional.hr komentirao predsjednik Udruženja putničkih agencija HGK, Boris Žgomba.
Razlozi viših cijena ne mogu biti cijene energenata, koje su najniže u eurozoni, kao ni PDV, poručili su u srijedu predstavnici Vlade na sastanku s turističkim sektorom, ocijenivši i da dugoročno ovakva situacija nije održiva te može imati negativne posljedice po gospodarski rast.
“Cijene turističkih usluga se formiraju na tržišnim principima, no nužno je sagledati širu sliku. Na percepcije cijena u turizmu, uz turističke usluge (smještaj i prijevoz), utječu i cijene u vanpansionskom segmentu (ugostiteljstvo, maloprodaja i dr.), a procjena jest da je 80 posto
naših gostiju koristi usluge i proizvode obuhvaćene vanpansionskom ponudom“, napominje Žgomba.
U praksi to izgleda ovako:
“Primjerice, gost koji dolazi iz njemačkog grada, u kojem je isti trgovački lanac kao kod nas, u Hrvatskoj primijetiti da su cijene pojedinih proizvoda značajno više. Tu su i više cijene u ugostiteljstvu, koje su u odnosu na konkurenciju veće za 20 do 40 posto. Činjenica je da svaki poduzetnik ima pravo formirati svoje cijene, no sve to utječe na čitav sektor, a uzevši u obzir udio turizma u BDP-u jasno je da se posljedično reflektira na cjelokupno gospodarstvo. Sigurno je da će odnos cijene i kvalitete biti presudan ove godine, no naglasio bih da su i prošle godine objekti najviše kvalitete, poput hotela s četiri i pet zvjezdica, vrhunski kampovi, ali i ostali premium smještajni i ugostiteljski objekti radili dobro, jer kontinuirano ulažu u kvalitetu svoje ponude, dobro poznaju svoje goste i prilagođavaju se njihovim potrebama.”
Više o tome pročitajte ovdje.