VELJKO OSTOJIĆ 'Nije nam cilj da budemo jeftini'
![Veljko Ostojić (Foto: Istarski.hr)](/app_assets/publications/index/110297/xl_110297_veljko.jpg)
Gostujući u HRT-ovoj emisiji Otvoreno, predsjednik Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić kazao je da kvaliteta hrvatske turističke ponude ne pada već da iz godine u godinu raste. Osvrnuo se i na stanje u hotelijerstvu rekavši da su prosječne cijena hotela u 2024. godini u Hrvatskoj rasle 1,9 posto u odnosu na prethodnu godinu dok su cijene kod naših mediteranskih konkurenata lani rasle 4,5 posto, prenosi Tportal.
'Vidimo da smo stabilizirali cijene, a sama činjenica da je, na primjer, 15.8. popunjenost hotela s 5 zvjezdica u Hrvatskoj bila 96 posto, a hotela s 4 zvjezdice 92 posto govori da su te cijene prihvatljive za hotelske goste. Mi očito imamo neki drugi problem koji proizlazi iz naše strukture smještajnih kapaciteta gdje 80 posto naših gostiju na dnevnoj osnovi koristi usluge maloprodaje i jeftinijih ugostiteljskih objekata', rekao je.
Smatra i da hotelijerstvo ne gubi korak s konkurencijom. Ističe da je Hrvatska 2023. u kategoriji prema Eurostatu i hotela i restorana bila još uvijek 10 posto cjenovno niža od prosjeka 27 EU zemalja.
'Nama nije cilj da budemo jeftini, nama je cilj da pružimo odgovarajuću cijenu za odgovarajuću uslugu', istaknuo je Ostojić.
Tonči Glavina, ministar turizma i sporta rekao je u istoj emisiji da Hrvatskoj pada cjenovna konkurentnost, te da ukoliko želimo zadržati turističke rezultate od posljednjih godina moramo napraviti iskorak po pitanju cjenovne konkurentnosti.
'Kumulativni rast cijena u turizmu u Hrvatskoj od početka 2022. godine do rujna 2024. godine je gotovo 50 posto. Kao posljedica takvog rasta cijena imamo pad realne potrošnje turista po noćenju. Potrošnja turista po noćenju se izračunava kao omjer prihoda s platne bilance i noćenja stranih turista, deflacionirana za cijene u smještaju i u pružanju usluge hrane i pića i definitivno umanjuje sve pozitivne učinke cijena i nominalne prihode. I to sve skupa upućuje na to da, što se tiče cijena, smo se izjednačili s nekim tržištima od kojih smo bili puno jeftiniji', rekao je.
Naveo kako smo za vrijeme COVID-a, prvu godinu poslije nje, bili izuzetno uspješni po potrošnji i prihodima.
'Mi smo tada bili čak i do 50 posto jeftiniji recimo od Francuske ili Italije. Da bi mi danas bili otprilike svega negdje 20 posto jeftiniji, ali smo tada isto tako bili jeftiniji od Španjolske i Grčke za otprilike nekih desetak posto, a već smo u 2023. godini postali skuplji za nekih 5 do 7 posto', rekao je.
Istaknuo je da moramo iznaći rješenja i popraviti tu cjenovnu konkurentnost 'koja se ne mora nužno reflektirati spuštanjem cijena, ali mora u svakom slučaju ispratiti rastuću kvalitetu usluga'.
Više pročitajte ovdje.