Peđa Grbin predstavio rješenja za kronične pulske prometne probleme, najavio i uvođenje dvije novine: 'Program je ambiciozan, ali i više nego ostvariv!'
Piše: Istarski.hr

Kandidat SDP-a za pulskog gradonačelnika, Peđa Grbin, na današnjoj je konferenciji za medije predstavio plan za rješavanje prometnih problema – gužvi i nedostatka parkirnih mjesta – naglasivši da će nakon izbora uvesti dvije novine: 1.000 sati parkinga godišnje za građane Pule, uz minimalnu naknadu i ograničenje prometa vozilima za osobe koje nisu građani Pule u centru grada tijekom ljetnih mjeseci.
„Prometne gužve postale su dio naše svakodnevice, a pronalazak parkirnog mjesta i to ne više samo u sezoni, nekad se čini kao prava nemoguća misija. Stoga će nam rješavanje prometnih problema biti jedan od prioriteta i to odmah nakon izbora“, istaknuo je.
Pojasnio je da će aktivnosti biti podijeljene u četiri grupe: promjena pravne regulative, provođenje projekata koji se mogu brzo realizirati, revidiranje postojećih projekata i definiranje novih kapitalnih investicija u gradski promet.
Govoreći o promjenama pravne regulative, objasnio je da će građani Pule imati 1.000 sati parkinga godišnje. po uzoru na Opatiju. To će, kazao je, svakoj Puležanki i Puležanu omogućiti da uz minimalnu godišnju naknadu, u prosjeku 2,5 sata dnevno parkira na gradskim parkiralištima.
Ograničenje prometa vozilima tijekom ljetnih mjeseci odnosi se na osobe koje nisu građani Pule i takav sustav, rekao je, imaju brojni europski gradovi.
„To će omogućiti rasterećenje prometnica u centru grada tijekom ljetnih mjeseci, prisilit će osobe koje dolaze u Pulu da se parkiraju na „vanjskim“ parkiralištima, primjerice Mandraču ili novom parkingu na željezničkom kolodvoru.
Obrazlažući koji su to projekti koji se mogu realizirati brzo, kazao je: „Umjesto garažne kuće Marsovo polje, koja bi trebala koštati 12 milijuna eura i osigurati oko 400 mjesta, uredit ćemo dva otvorena parkirališta, ispod Porečanke i na mjestu predviđene garažne kuće, kojima ćemo osigurati 300 parkirnih mjesta. I to za cijenu od 2 milijuna eura. Dakle, vjerovali ili ne, moguće je izgraditi 75 posto kapaciteta garažne kuće, na gotovo istoj lokaciji, za 17 posto cijene i u 1/3 potrebnog vremena. Tih 10 milijuna eura koje ćemo uštediti dovoljno je za, primjerice, tri godine besplatnih vrtića i produženog boravka!“.
Osim toga, Grbin je iznio i da postoji čitav niz „malih“ rješenja koja mogu osigurati kvalitetnije odvijanje prometa, a mogu se brzo realizirati, poput uređenja zavoja kod Ekonomskog fakulteta, ili preregulacije skretanja kod Glavne pošte.
Kazao je potom da će revidirati neke postojeće projekte, poput spomenute garaže Marsovo polje, sustava Holders only ili roto-garaže.
„Sve što je Holders only uspio jest osigurati da zimi još manje ljudi dolazi u centar grada. A roto garaže, koje su od početka godine imale u prosjeku jedno korištenje dnevno, pokazale su se kao promašena investicija“, poručio je Grbin
Istaknuo je i koje su nove kapitalne investicije u planu: „Već sam govorio, ali vrijedi ponoviti: uređenje 43. istarske divizije, nastavak širenja zaobilaznice, ali i uređenje ostalih ulica koje su u lošrm stanju, poput Tomasinijeve, Valdebečkog puta i drugih. Za neke postoje projekti, za druge i sredstva, a realizacija kaska. Također, potrebno je rekonstruirati i kružni tok kod Pula City Malla, jer postojeći ne može 'progutati' promet koji tamo prolazi“.
U planu su i garažne kuće.
„Od garažnih kuća izdvajam parkiralište kod OB Pula: ono je nedostatno, ljudi se parkiraju po okolnim ulicama, u Šišanskom naselju i u dvorištima. Potrebno je dograditi dvije etaže, od kojih bi svaka osigurala dodatnih otprilike 450 parkirnih mjesta“, kazao je dodavši da bi se time osigurala dodatna mjesta za bolnicu, rasteretile okolne ulice, dok bi 'višak' bio dostupan građanima i gostima, pogotovo nakon uvođenja ograničenja prometa u centru.
„Program je ambiciozan, ali i više nego ostvariv!“, zaključio je Peđa Grbin.