Foto Pobjeda Talijanima, a na pobjedničkom postolju i bivši svjetski WRC prvak
Piše: Siniša Žulić

U konkurenciji čak 115 posada u okolici Kanfanara održano je sedmo izdanje ‘Rally Due Castelli’ sve popularnijeg makadamskog natjecanja, koje je ove godine dobilo i svoje nacionalno bodovanje u sklopu ‘Gravel Rally Challenge 24-25’, svojevrsnog Prvenstva Hrvatske u ovoj sve popularnijoj disciplini. Upravo je natjecanje oko drevnog Dvigrada doprinijelo velikoj popularnosti zimskih rally natjecanja na makadamskim stazama, a sama činjenica da je na natjecanju bilo preko stotinu posada dovoljno govori kako se definitivno radi o rastućoj utrci na našim prostorima.
Ako malo promotrimo događanja na ovogodišnjoj utrci, rekli bi da je manifestacija definitivno prerasla svoju lokaciju. Pitoreskni Limski zaljev i Dvigrad svakako su kulise koje svaki događaj može samo poželjeti, no zbog skučenosti tih prostora i parkirnih mjesta u samom Limskom kanalu i Baratu, dogodilo se da je natjecanje moralo biti skraćeno.
Previše posada, veliki broj izlijetanja natjecatelja kojima je ovo možda i početna točka bavljenja s automobilizmom, prouzrokovali su veliki broj prekida koji su se od nedjeljnog jutra akumulirali i stvorili veliki raskorak s predviđenom satnicom. Uz činjenicu da nije bilo sporednih puteva kojim bi se u organizacijskom smislu moglo ispoštovati zadano vrijeme natjecanja, utrka je završena s jednim krugom manje od predviđenih, pa su tako natjecatelji odvozili šest, umjesto planiranih osam brzinskih ispita.
Na kraju je slavila talijanska posada Alberto Battistolli i Simone Scattolin u Škodi Fabiji R5, koji su 41,23 kilometara ‘brzinaca prošli u vremenu 23.13,1, što je za 14,3 sekunde bilo bolje od nekadašnjeg svjetskog prvaka u WRC-u 2000. godine u grupi N Manfreda Stohla i njegove suvozačice Michaele Markl u Citroenu C3. Do trećeg mjesta stigli su talijanski automobilisti Adriano Scalcon i Andrea Budoia u Škodi Fabiji rally2, koji su za pobjednicima zaostali 1,02 minute. Od hrvatskih posada najbolji su na osmom mjestu ukupnog poretka bili Martin i Dora Ravenšćak u Ford Fiesti Rally3 i gotovo dvije minute zaostatka za pobjedničkom talijanskom posadom. Od Istrijana najbrže su okolicom Kanfanara jurili Rajan Gašparini i Bosiljko Čolak u BMWW-u 328 i zaostatkom 4:35.5 minute, drugi najbolji bili su Marko Fakin i Moreno Lisjak u Renault Clio Rally 5 i ukupnim zaostatkom 5:36.3.